Wednesday, 28 March 2012

banyak ka story kau ?

assalammualaikum semua !


sungguh betah aku tidak update ni biLog kan? bukan juga tidak ada masa kawan tapi kan, malas ni. lagipun kan, aku ni kadang-2 banyak juga cerita tapi susah mau story di biLog nih. :) bahbahbah. apa kita mau story-2 nih? kita cers happy story lah yah mula-2. ikut turn nih. haha! tapi nda tahu lah kalau aku mampu meluahkan segalanya disini malam ni. apa yang aku mampu,aku story jua yah ?


1. ResuLt SPM aku !


kita mulakan kan perbicaraan kita tentang berita gembira dalam hidup lah yah? hohoho -_-. 21 Mac 2012 adalah satu tarikh yang paling dinanti nanti kan oleh batch 94 selepas tamatnya memori 14 Disember 2011. result SPM keluar tuh. usaha kita selama bergelar pelajar tuh kan. aku bersyukur sangat. walaupun result aku nih tidak lah membanggakan sangat tapi aku happy juga. sebab aku rasa ini usaha kita sendirikan? jadi kalau dulu time sekolah kaki peniru,nda hairan lah kalau malar jak lulus kan. tapi dengan nasihat kawan-2 semua aku sedar jua perbuatan tu. terutamanya Emma Safwanah Sahirin. thank you kawan! 


Bahasa Melayu - A
Bahasa Inggeris - D
Pendidikan Islam - B
Sejarah - B+
Matematik - D
Sains - A
Pengetahuan Sains Sukan - C+
Prinsip Perakaunan - C
Teknologi Maklumat - B+




2. Perancangan Selepas ini 


ah! pasal nih lagi. halatuju aku pun aku nda pasti. yang ada dalam fikiran aku nih mau kawin jak. aaaaaahhhhhhhhh! KAHWIN ? eewww! tidak lah bha. aku main-2 jak pun. aku masi mau sekolah bha nih. walaupun kahwin tu sunnah tapi tunggu lah sampai kita mampu barulah diwajibkan berkahwin kan? tidak bha. begini. di kepala aku nih ada 1 jak. aku mau ulang paper math aku julai nih. math aku sudalah nda kredit. hanya LULUS sahaja. mana-2 IPT aku semak pun program yang aku minat langsung teda yang sangkut. ada program yang aku dapat pun, aku nda pernah dengar. ada 1 kawan cadangkan Pra-Diploma UiTm di tawau. untuk 4bulan. after 4bulan tu,kita bebas pilih kos yang kita mau di UiTm kk. itu lah sefahaman aku tentang pra-diploma ni. aku bukan juga lah sombong sebab tidak mahu ikut nih tapi minta tu ba. minat tu ada pada IPG. kalau ada rezeki,insyaAllah masuk juga aku sana. if teda tawaran mana-2 aku dapat aku masuk form 6 jak lah ini. antara di Sm Teknik Likas atau Smk Likas. bukan juga dikatakan form6 ni pilihan yang terakhir tapi mungkin ini adalah salah satu jalan yang boleh bantu minat aku kan. :-(




3. Kem Rimba Templer Rawang


Tetiba pula statement aku pasal PLKN kna? hahaha! kalau orang yang faham, faham lah itu. weheeeyyy. ramai yang cakap nih mesti kes cemburu. S.T.O.P! suda tahu jangan lah mau batu api lagi. asalnya aku nih okey bah pasal nih. naaaaaahhhhhh tinguk! mau jak aku hantak ni lappy. sakit benaran hati ini. uisehh! aku sememangnya tak marah pun SyahruL akhmaL sehat ni minta budak pahang. aku langsung nda marah tapi di hati tu ada juga perasaan terkilan sedikit. nda banyak yah. sipi sipi sahaja! tapi kan bila aku start cari fb perempuan tu kan, adalahg someOne fren dorang di facebook ni tidak mau kasi tahu apa facebook c gurl nih. aku pun hairan lah. sampai dia tipu-2 aku. aku pun shak something time tu tapi nda lama becoz dia bagi juga. then punya then kami pun kawan lah. sekali kan, bila ada seseorang post pasal rindu , dia terus kata   
" AKU NAK PI SABAH ". aku pun naik hairan lah. yessssss! biar pun itu perkara biasa, tapi if kamu di tempat aku, apa kamu rasa? rasa nda selesa kan? aku telan dalam hati jak tu perkara. perkara kecik kan. so,      bila BoBoBoy aku nih upload picture dorang time di sana, adalah gambar c perempuan nih dalam sana. gambar solo-2 pun ada ouh. sedangkan aku nih GIRLFRIEND dia, tiada gambar saya di album dia. bukan masalah nda puas hati pasal gambar. tapi ntah lah apa kan. kami kapel hampir 6 bulan, nda pernah bergambar sama-2, tapi dorang? aku nda kesah bha kalau antara dorang ni tiada yang memendam perasaan tapi ini ada ba! ADA! so apa ni semua. kamu semua mesti akan cakap yang aku ni terlalu cemburu kan. nope! ada lagi. time kami jalan kan, aku ada cek hp Buaya Friend aku nih. aku tengok pic dalam HP tu. mau tau kahh? main banyak gambar tu PEREMPUAN!  gambar aku adalah juga tapi beberapa KETUL jak. mau jak aku hampas tu HP tapi fikir juga bha. sakit hati aku nih. SAKIT. malam semalam punya semalam, syahrul marah coz perangai aku. dia dengan Nabila pun hampir-2 berkrisis, opppsssss! nama kau aku tertulis. sorryy girL. syahrul suruh aku minta maaf. ok fini. aku pi minta maaf. 3 kali john aku minta maaf tapi no respon? aku memang ikhlas minta maaf tapi dia begitu. aku nda mau paksa. Im sorry lah if kau terbaca nih di bLog. aku bukan mau malukan kau tapu aku mau kau tahu pasal PERASAAN seseorang. eyah memang kau tiada niat mau rampas tapi kita ni perempuan. di hati tu ada perasaan cemburu. CONFERM! so pandai-2 lah jaga hati orang. ukan orang jak yang mau jaga hati kiiitaaaa.








* wah! macam aku nih nda mau suda berstory tapi dikuatkan hati juga untuk meluah ba. weheeeyyy! luas percakapan luas kehausan. haha! kiLi bha aku nih. okey stop dulu. tadi kami jalan and syahrul belikan saya ikan taw. kecik ja ikan tu. aku bagi name GugurL. sebab ikan syahrul name boboy. haha! tapujie lagi bha aku nih. bha okey lah kawan. penat sangat aku nih. tadi bantu kat rumah makCik. ada nenek meninggal. Al-fatihah. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang orang yang beriman. Amin. lastly, aku rindukan mama!







2 comments:

  1. goodluck klau amik paper math july ni . :)



    oya , follow ba dayang blog aku :P

    ReplyDelete
  2. Thanks anis. aik ? bukan aku dah follow ka ?

    ReplyDelete