Saturday, 5 May 2012

assalammualaikum :)

wah! akhirnya berkesempatan juga aku ni mau update blog. almaklum lah. teda pula rasa kerajinan mau update kan. tetiba pula hari ni mau update. mentang-mentang lah hari jumaat kan. haha! ada masa pun digunakan untuk buka Fb dengan twitter jak. itu pun bukan selalu. tiap-tiap malam jak. aikk? hehe. yah. tiap malam jak tapi tidak selalu. baru baru ni 1 May kan. yahoo~ aku dah 18 tahun tu tapi perangai langsung macam kanak-kanak ribeena lagi. suka main. suka tido. opss! jiwa kanak kanak masi terpaku lagi ni dalam kehidupan. hehe. 1 may tu aku ada lah jalan dengan BigBoSs nih. tapi bukan kami 2 je lah. kami bertiga. ada Muhammad Hafiz. Ramai orang akan kata aku ni berani. sebab apa? kan Hafiz tu "ehem ehem" juga masa form 4. dia dengan c syahrul ni kazen gtu loh. kami tak rancang pun mau jalan sama sama ni tapi idea tu tercetus bila kami bercall malam tu. so, aku jenis yang open je. 

hadiah? mesti lah ada oi. kak ejan saya bagi cupon parkson taw. and saya dapt beli pun seluar jeans applemint RM109. hehe :) seronok okey. masa tu blackout dekat wawasan so aku tidak mau lama sebab takut ada orang tu x selesa. maklum lah kalau lelaki ni. :( hadiah kedua pula dari mama c syahrul. mahu tau mama dia bagi apa? hadiah ni aku pun tidak dapat tafsirkan maksud yang sebenarnya. mama dia bagi aku rempah nasi goreng kampung. aku sangat kaget! aku tanya syahrul. 
" Mama kau bagi ni ? "
" eyah. knp? ada masalah? mama suruh kau masak tu "
" ahhh! masak? kau biar betul ? "
" kalau tidak betul buat mama aku bagi kau kan? "
so, aku pun binggung and aku tidak percaya. aku text mama dia, then YESSS! mama dia mau aku masak. oh tuhan! aku sangat excited time tu tapi aku kecewa sikit sebab knp dulu kakak tu tidak dilayan macam aku? aku kecewa sebab tu tapi its okey. kalau jodoh tak kemana pun kan? hadiah ketiga pula dari kakak long. dia bagi aku tu minyak wangi Avon je bersertakan tudung. thank you sister! syahrul punya hadiah? opps. kita diam jelah yah.

so now kita cakap pasal study lagi ya? aku ni harapan mahu sangat continue form 6 sana teknik Likas. and a good news, aku dapat sana. tapi sekarang ni. ada probs sikit sama abang-2. aku bukanny apa, tapi aku rasa abng aku ni belum tahu lagi pasal pembaharuan pembelajaran tingkatan 6. dia mesti ingat sekarang ni mau pakai STPM lagi. kan kan kan?
and mesti dia takut aku gagal. no no! kalau tidak belajar, gagal lah. dia mau sangat aku terus ambil DIPLOMA. adui, masalah nya hati aku betul sangat mau pilih tingkatan 6 ni. tapi ada juga c Emma bagi advise. dia kata tunggu upu dulu. and kalau ada cost yang kita sangat minat, sambung lah diploma. hehe! btw, untung bha dapt kawan yang suka share yang kita nda faham. macam kita baru dapat something new ni. wah gitu!

okey my dear. cukup sampai di sini sahaja perbicaraan kita. untuk itu, saya merakam kan ucapan " SELAMAT PENGANTIN BARU KEPADA SCHA AL-YAHYA DENGAN AWAL ASHARI"


No comments:

Post a Comment